صبر ایوب هم کمه.....

رمز نداره. ولی نمیدونم انگیزم چی بود که تو ادامه مطلب گذاشتمش.
 

 چند روز پیش با پوری داشتیم در مورد احترام و حفظ ادب صحبت میکردیم.اینکه تو این زمونه هر کی که صداش بلند تر باشه و بی ادب تر باشه، عزت و احترامش بیشتره.درسته که این احترامه یه احترام واقعی نیست، شاید از روی ترسه و یا هر دلیل دیگه ای ولی متاسفانه چیزیه که وجود داره.و در مقابل افرادی که مودبانه برخورد میکنن و ادب و احترام طرف مقابلشونو حفظ میکنن، همیشه مظلوم واقع میشن.شاید، این جور آدم ها، برای بقیه ذاتا آدمهای محترمی باشن ولی متاسفانه حقشون به خوبی ادا نمیشه.و این مسآله ایه که من تو سرزمین عجایب خیلی شاهدش بودم.  

من نمیتونم خودمو خیلی آدم صبوری بدونم ولی پوری رو چرا....طوری که گاهی تو خونه از صبر زیادش در مقابل بعضی از افراد، ایوب صداش میزنم. 

هم من و هم پوری، در مقابل بی ادبی های اطرافیانمون، اولش با صبر و حوصله و خیلی منطقی برخورد میکنیم به امید درست شدن اوضاع و اینکه زشتی حرکت طرف مقابلمون به چشمش بیاد.که گاهی نتیجه میده و گاهی هم باعث میشه طرف مقابلمون گستاخ تر بشه.و مسآله اصلی از همینجا شروع میشه.من اعتقادم اینه که با هر کسی نمیشه یه جو رفتار کرد.صبر و تحمل بی ادبی های اطرافیان حدی داره و زمانی که از حد خودش بگذره و این آدم معنی خوب بودن و صبرو تحمل رو نفهمه، حالا زمانشه که موضعتو عوض کنی و یه جور دیگه ای بهش بفهمونی بسته دیگه هر چقدر گستاخ بودی...  

آدم های سرزمین عجایب،جز اون دسته از آدمایین که هر جقدر خوب باشی باهاشون و صاف و صادق، گستاخ تر میشن.و من اینو به عینه دیدم.درست زمانی که با بی ادبی باهاشون رفتار کنی و صداتو بلند کنی، محترمانه باهات برخورد میکنن.چیزی که هم من و هم پوری بی نهایت برامون سخته همین نوع رفتار کردنه.و جالبه که این خصوصیت و خود اهالی این سرزمین هم میدونن و ازش ناراحتن ولی هیچ کدومشون سعی در اصلاح خودشون نمیکنن.لذتی که توی زیراب زدن دوست و همکاربرای این اهالی وجود داره، تو هییییییچ چیز دیگه ای وجود نداره.....قبول دارم که خو و بد همه جای دنیا وجود داره...ولی اهالی این سرزمین، یکی از خصوصیات بارزشون همین زیراب زنیشونه.طوری که گاهی ایوب من هم با تموم ایوبیتش(عجب اصطلاحی..)کم میاره.و از همه مهمتر، اهالی این سرزمین هییییچ علاقه ای ندارن که خودشونو اهل اینجا بدونن.و مسآله جالب این بود که تو این سه سالی که اینجا بودم، با هر کسی که برخورد داشتم، تو اولین برخورد بهم میگفت، البته ما اصالتا اینجایی نیستیم.....و صد البته که اصالتا و جد اندر جد اینجایین و بنا به دلایل نامعلومی سعی در کتمان کردن اصالتشون دارن.شاید هم به این دلایلی باشه که در بالا ذکر کردم.الله اعلم....

باشد که رستگار شوند....


نظرات 5 + ارسال نظر

الحق که اسمشو خوب گذاشتی سرزمین عجایب

آره خب سرزمین عجایب برگرفته از همین چیزهای عجیب و غریب اینجاست.

آقا سید جواد چهارشنبه 14 خرداد 1393 ساعت 00:23

خواندم. نظری ندارم

صبا پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 15:49 http://yek-banoo.persianblog.ir

سوری مگه این سرزمین عجایب کجاست؟!خوب اینطوری که خیلی سخته زندگی کردن باهاشون...خدا صبر ایوبتونو بیشتر کنه

بچه های خوبین ولی این اخلاقاشون خیلی بده.الهی آمین.

جیکو جمعه 16 خرداد 1393 ساعت 17:33 http://jikjikooo.blogfa.com

من نمی دونم کجا رو می گی سرزمین عجایب ولی خب حتما خیلی عجیبن که این اسمو انتخاب کردی خدا بهتون صبر بده

سلام جیکوووو....
اونقدرا هم بد نیستن.دوستشون دارم.ولی گاهی رو اعصابن از نوع شدیدش.

انشرلی شنبه 17 خرداد 1393 ساعت 15:50 http://anne-gilbert.blogsky.com

من قبلا فکر می کردم سرزمین عجایبت همون تهران هست یا نهایتا کرج.نمیدونم مردم سرزمین عجایب چه جوری هستند اما بنظرم اونایی که با صدای بلند میاند جلو فقط کارشون رو سریعتر راه میندازند.احترامی من ندیدم کسی براشون قایل باشه.از نظر من که بی فرهنگ هم حساب میشدند مگر اینکه واقعا حق داشته باشند

درسته آنه، بی فرهنگ محسوب میشن اینجور آدمها.همه هم کارشونووسریع راه میندازن تا شرشون کم بشه.گفتم که،....احترامی هم که ب اشون قایلن، ذاتی نیست فقط برای رفع شرشونه.ولی کاری که نباید بشه، میشه...اونم راه انداختن کارشونه.در حالی که اگه یه آدمی مودبانه جیزی رو طلب کنه، کارشو راه نمیندازن.اینه مشکل ما....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد